Powervrouwen in de bouw!

Totaalaannemer All-Bouw, met bijna de helft vrouwen in het team, breekt records
----

Deze week publiceerde Confederatie Bouw een artikel omtrent het aandeel vrouwelijke werknemers in de bouwsector. Recente studies tonen aan dat het aantal vrouwelijke werknemers in de bouwsector een 9% bedraagt, ten opzichte van een 7,8% in 2014.

De Roeselaarse totaalaannemer All-Bouw telt 22 personeelsleden. Statistisch gezien zouden er dus, van alle personeelsleden, amper 2 vrouwen tewerkgesteld worden. Toch is 41% die er werkt een vrouw.

Van de 17 werknemers op de binnendienst telt All-Bouw maar liefst 9 vrouwen. Meer dan de helft dus. Ook de meer mannelijke functies worden door de vrouwen ingevuld. Naast de typische functies als  onthaal en onderhoud zijn vrouwen ook vertegenwoordigd op de afdelingen boekhouding, marketing, ontwerp, planning en zelfs werkvoorbereiding en directie.

"De tijd van de klassieke rolverdeling is voorbij. Wie solliciteert bij All-Bouw wordt steeds geëvalueerd op basis van competenties. Of je nu man of vrouw bent, we streven naar het juiste profiel bij de juiste jobinhoud. We zijn steeds op zoek naar mensen die zich durven geven, die er volledig voor gaan. Per toeval zijn dit de laatste jaren steeds vrouwen gebleken. Enkel op de buitendienst, op de werf dus, hebben we momenteel geen vrouwen vertegenwoordigd. Al kan dat uiteraard in de toekomst nog veranderen." Aldus bestuurder Simon Alleman.

Wie wenst te solliciteren bij All-Bouw kan de openstaande vacatures vinden op hun website: www.allbouw.com

IMG_20201218_093719