“Voedsel is een basisrecht. Helaas lukt het niet iedereen om dagelijks een maaltijd op tafel te toveren. Mijn bedoeling is het ondersteunen van gezinnen die het moeilijker hebben. Soms duurt die ondersteuning jaren, soms is mijn hulp maar tijdelijk. Het belangrijkste vind ik de laagdrempeligheid. Die eerste stap zetten is voor veel mensen enorm moeilijk. Soms help ik gezinnen met basisproducten, soms met bereide maaltijden en soms geef ik zelfs tips over hoe er iets moet worden klaargemaakt. Vaak zijn de situaties bijzonder schrijnend. Mensen beseffen niet altijd hoe snel je leven in een negatieve spiraal kan terechtkomen. Dat kan komen door ziekte, de COVID-pandemie, een stukgelopen relatie, een ontslag, een faillissement, hoge vaste lasten … niemand wordt gespaard in het leven. Als je dan geen vangnet hebt, dan wordt het moeilijk.” – Vertelt Gwendoline ons tijdens een eerste kennismaking.

Na het opmerken van haar oproep ging de bouwfirma aan de slag. De laatste weken werd er voornamelijk voeding en verbruiksgoederen voor volwassenen en baby’s ingezameld in de burelen langs de Iepersestraat.

“We kregen heel wat steun uit onze omgeving, deze mensen willen we dan ook uit de grond van ons hart bedanken. De collega’s zamelden naarstig in, maar ook de nabijgelegen Westlaanapotheek en Apotheek Oostpark, Poco Loco, klanten en leveranciers schoten te hulp met gulle donaties. Toen we last-minute op zoek gingen naar stoofvlees en tafelbier voor het kerstfeestje konden we rekenen op het snelle schakelen van de keurslager en de drankenhandel. Het was dus even volop gas geven, maar dat nemen we er maar al te graag bij.”- Aldus bestuurder Simon Alleman.

Naast de inzamelactie wou de bouwfirma met deze campagne vooral bewust maken dat er heel wat (verborgen) ongelijkheid heerst in de wereld, in onze stad Roeselare. Toch kan iedereen met zijn of haar sociaal engagement, hoe klein of groot ook, een verschil maken. Wie als particulier of als bedrijf bereide maaltijden, voedingsproducten of verbruiksgoederen kan missen kan dit het hele jaar door doneren aan de VZW. Daarnaast is men dringend op zoek naar recente, energiezuinige diepvriestoestellen. Alle info is te bekomen bij Gwendoline Lefere via de Facebookpagina ‘Zonder honger naar bed Roeselare Moorslede Dadizele’.

VLNR: Lisa, Gwendoline Lefere en kinderen, Keanü, Justine, Charlotte, Veronique en Griet van All-Bouw

Originele foto: Stefaan Beel & Jos Bogaerts

2101_STERCK_W_7_VA_All-Bouw

Publicatie in Sterck Magazine - Hoe het maximale rendement halen uit jouw (bedrijfs)vastgoed?

30.03.2021

Hoe het maximale rendement halen uit jouw (bedrijfs)vastgoed? We vragen het aan Simon Alleman, bestuurder van bouwfirma All-Bouw. Familie Alleman, intussen uitgegroeid tot een twintigkoppig team, is al 24 jaar actief in het verkavelen
van bouwgrond voor particuliere nieuwbouwprojecten
en het bouwen van kleinschalige, veelal laagbouw, investeringsprojecten.