Gepubliceerd: Herbestemming van oude panden en sites

Herbestemming van oude panden en sites

Geschikte bouwgrond vinden voor een nieuwbouwproject wordt een steeds grotere uitdaging. Het familiebedrijf All-Bouw uit Roeselare zet daarom bewust in op hergebruik van bestaande gronden. Denk hierbij aan oude fabriekspanden of leegstaande loodsen. Heeft u een site of terrein die u van de hand wil doen. All-Bouw bekijkt met u in alle discretie de mogelijkheden en streeft naar een maximaal rendement voor alle betrokken partijen.

Al bijna 25 jaar is All-Bouw expert in het verkavelen van bouwgrond en het bouwen van kleinschalige investeringsprojecten. Met een focus op particuliere nieuwbouwwoningen op maat onderscheiden ze zich van andere spelers op de markt. "Door te bouwen op maat verhogen we de kwaliteit van onze projecten. We werken met een mix van eigen mensen en vaste partners. Zo vertaalt betere kwaliteit zich niet noodzakelijk in een hogere investering", klinkt het bij All-Bouw.

Zoektocht naar bouwgrond

Leegstaande gebouwen, oude fabriekshallen of een braakliggend terrein. Het zijn panden en gronden die niet meer actief gebruikt worden en vaak een verdoken kost zijn voor uw onderneming. All-Bouw gelooft in de herbestemming van dergelijke terreinen en zoekt daarom actief naar dit type bouwgrond om het nieuw leven in te blazen. "Zo'n 80 procent van onze eigen ontwikkelingen zijn dergelijke projecten", lichten ze bij All-Bouw toe. "Elke situatie is uniek. Daarom starten we altijd met een open gesprek om de wensen van de eigenaar goed in kaart te brengen." Daarna volgt een analyse van de mogelijke invulling, een voorstudie en een marktonderzoek. All-Bouw beheert het volledige traject met eigen mensen. "Voor ons is het enorm belangrijk dat de eigenaar mee is in het verhaal. Alleen zo creëren we een win-win voor iedereen."

Duurzaam wonen

Een mooi voorbeeld van zo'n herbestemming van een oude site is het woonproject Kanunnik Dubois op de vroegere thuishaven van standenbouwers Standplus in Roeselare. All-Bouw staat in voor zowel de sloop van de bestaande loodsen als de wederopbouw van de site. Zo wordt een woonerf met vijftien nieuwbouwwoningen opgetrokken nabij het centrum van de stad, zonder nieuwe gronden in te palmen. All-Bouw: "Kwaliteit en duurzaamheid gaan hier hand in hand. Niet alleen wat de woningen zelf betreft, maar ook qua leefcomfort. Het woonerf wordt verbonden met de nabijgelegen fiets- en wandelpaden en zal dus verkeersluw zijn. En er komt een groen binnenplein." De bouw van de eerste woningen start in het najaar 2021.

Publicatie in Sterck Magazine - Herbestemming van oude panden en sites - 10/2021