Standplus, sinds kort gevestigd langs de Ring in het nieuwe industriepark Krommebeek in Beveren, ziet zo hun voormalige bedrijfssite een nieuwe bestemming krijgen.

Aannemer en verkavelaar All-Bouw is verantwoordelijk voor zowel de sloop-als wederopbouw van de site. Samen met bow architecten werd er gestreefd naar een duurzaam resultaat en opwaardering van de stedelijke ruimte. Een discipline waar beide partijen niet aan hun proefstuk toe zijn. In dialoog met het stadsbestuur van Roeselare werd er nagedacht over alternatieve manieren van wonen en werken.

Het concept: een kwalitatieve en duurzame plek om te wonen en te leven met respect voor de bestaande omgeving. Zo blijft bijvoorbeeld het aanwezige groen behouden en wordt het woonerf voorzien van een groen binnenplein.

Vanuit het aanpalende fiets- en wandelpad zal een nieuwe doorsteek gemaakt worden naar en door het woonerf. Die doorsteek zal aanpikken op de Kanunnik Duboisstraat. Wagens worden geparkeerd op een centrale plek, fietsen krijgen meerdere plaatsen om te worden gestald. Op deze manier blijft het woonerf autoluw.

De werken verlopen in drie fases: In de eerste fase worden de bestaande loodsen op de site gesloopt. Daarna worden de wegeniswerken, het binnenplein en de parkeerplaatsen aangelegd. In het najaar start vervolgens de bouw van de eerste woningen.

Deze woningen worden momenteel te koop aangeboden.

BOW-11019-gouden-baksteen-2023-social werkgever p2

All-Bouw genomineerd als werkgever van het jaar

20.01.2023

De Roeselaarse totaalaannemer All-Bouw werd genomineerd voor De Gouden Baksteen. All-Bouw is zo de enige West-Vlaamse bouwonderneming binnen de categorie Werkgever. De Gouden Baksteen is een initiatief van Bouwunie/Unizo.

01.09.2022